Фото без опису

Законодавство у сфері захисту прав споживачів:

- Закон України «Про захист прав споживачів»,

- Розпорядження Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 217-р «Про схвалення Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року»,

- Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 983-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року»,

- Постанова Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів»,

- Постанова Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 667 «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів»

Зразки скарг про порушення законодавства про захист прав споживачів за зразком, розміщеному на сайті Держпродспоживслужби http://www.consumer.gov.ua/ContentPages/Yakshcho_Vashi_Prava_Porusheno/85/

Пам’ятки і настанови для споживачів в ситуаціях, коли їх права порушуються найчастіше за зразком, розміщеному на сайті Держпродспоживслужби http://www.consumer.gov.ua/ContentPages/Yakshcho_Vashi_Prava_Porusheno/85/

На що має право покупець у разі придбання товару неналежної якості?

Покупець має право вимагати пропорційного зменшення ціни або безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Товар неналежної якості може підлягати обміну протягом гарантійного строку, який зазначається в документах, котрі додаються до продукції.

У разі виявлення недоліків товару протягом встановленого гарантійного терміну з вини виробника покупець має право:

  • розірвати угоду і повернути кошти, які були витрачені на покупку,
  • замінити товар на такий самий, або аналогічний, якщо є в наявності у продавця.

Наявність недоліків або факт фальсифікації підтверджується висновком експертизи, яка повинна бути організована продавцем у 3-денний строк з дня одержання від споживача письмової згоди на цю дію.

Експертиза проводиться за рахунок продавця. Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли внаслідок порушення споживачем встановлених правил використання, зберігання чи транспортування, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи.

Як довго чекати на заміну товару?

•       За наявності товару – негайно;

•       У разі перевірки якості товару - 14 денний термін;

•       У разі відсутності товару – 2 місячний строк з моменту подання заяви.

Скільки може тривати усунення недоліків товару?

Недоліки товару, пред'явлені споживачем, повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

Чи маю я право отримати у користування інший прилад на час ремонту?

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації).

За кожний день затримки виконання вимоги споживача сплачується неустойка у розмірі 1 % вартості товару.

При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину вираховуються з дня видачі споживачеві товару після ремонту.

Які документи треба мати при собі?

Розрахунковий документ з позначкою про дату продажу товару, гарантійні зобов'язання, зміст договору з виконавцем робіт (послуг), опис виявлених недоліків, висунуті вимоги (прохання) з документальним підтвердженням факту їх отримання продавцем (виконавцем), отримані заявником відповіді, висновки тощо.

Куди звертатися, якщо продавець порушує права?

Можна звернутися до суду або Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у відповідному регіоні. Контакти територіальних органів можна знайти за посиланням http://www.consumer.gov.ua/ContentPages/Kontakti_Terorganiv/139/

У випадку порушення продавцем прав споживача останній має право звернутися до уповноваженого органу з усним, електронним або письмовим зверненням (скаргою).

До письмового звернення (скарги) додаються наступні документи:

1.      копія звернення до суб'єкта господарювання (продавець);

2.      копія документу, який засвідчує факт придбання товару;

3.      копія технічного паспорта з позначкою про дату продажу;

4.      інші документи, які стосуються розгляду звернення.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Рівненській області

Адреса: вул. Кавказька, 7, м. Рівне, 33013.

Контактний телефон/факс:  (0362) 46-01-09.

Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0(800)213-103

 

Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області

Адреса: вул. С.Петлюри, 5, м. Рівне, 33028.

Контактний телефон: (0362) 26-29-80.

 

Управління реєстрації нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти Головного територіального управління юстиції в Рівненській області

Адреса: Замкова, 29, м. Рівне, 33300.

Контактний телефон: (0362) 26-77-98.

 

Управління Держпродспоживслужби у Демидівському районі

Петрук Лариса Михайлівна – Начальник Демидівського районного управління ГУ Держпродспоживслужби в Рівненській області

Адреса: вул. 17 Березня, 84, смт Демидівка, 35200

Контактний телефон: (03637) 6-11-65

Електронна пошта: udpss_dem@ukr.net

 

Управління Держпродспоживслужби у Радивилівському районі

Медвідь Микола Васильович – Начальник Радивилівського районного управління ГУ Держпродспоживслужби в Рівненській області

Адреса: вул. Тиха, 82, м. Радивилів, 35500

Контактний телефон: (03633) 4-35-91

Електронна адреса: radvetupr@ukr.net